zondag 14 augustus 2011

Mooi begin, bewolkt einde

Het zag er 's morgens weer goed uit zodat we ons brood klaarmaakten en de bus naar Samedan namen om van daaruit (met de wind mee) een stuk te gaan wandelen. In Samedan, op het terras van Laager dronken we koffie met iets lekkers erbij. Daar maakte ik ook deze foto van een leuk balkonnetje van hotel Bernina (waar de gasten niet veel aan zullen hebben want die balkons zijn wel erg klein en wij noemen dat vaak broodmandjes!):
Onderweg maakte ik nog een foto van de bergen:
Van Samedan liepen we, via het pad langs de spoorlijn, naar Bever en ook daar was van alles te zien: de herfsttijloos bloeide daar volop
en er werd druk gehooid en geprobeerd dat tijdig binnen te krijgen (de voorspelling is dat het morgen zal regenen!)
In Bever koos ik een verkeerde weg om naar val Bever te gaan maar daardoor kwamen we wel door een fraai aangelegde wwonwijk met mooie huizen en goed verzorgde tuintjes en bloemversieringen. Daar stond ook deze kraai tussen wat dode takken:
We besloten niet verder te zoeken en aangezien de eerstvolgende bus pas na 3 kwartier zou vertrekken hebben we, in de schaduw (want het was erg warm), in een heel modern bushok(je) ons brood opgegeten.
Toen we terugwaren ging ik met de bus naar het station om te gaan kijken of de waterpas die ik kwijt was geraakt na het maken van het panorama bij hotel Waldhaus daar misschien nog lag, maar helaas zonder succes.
Ondanks de inmiddels veel sterker geworden Maloja-wind en de toenemende bewolking liep ik toch langs het meer terug en zag daar onder andere deze dreigende wolk (maar hij dreigde alleen maar!)
Terug in het appartement thee/koffie gedronken en verder bezig geweest met verslagen, foto's, eten, enz. enz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten